Formularz wyszukiwania
Zaloguj
Logo ZUT Uczelnia powstała w wyniku połączenia Akademii Rolniczej w Szczecinie i Politechniki Szczecińskiej

Koła naukowe

Nazwa: Machine Learning Group (MLG)
Strona www: brak
Opiekun: dr inż. Wojciech Sałabun
E-mail opiekuna: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Prezes: Jonasz Szafraniak
E-mail koła: brak

Koło naukowego MLG zawiązane zostało przez studentów Wydziału Informatyki, których zainteresowania są skupione głównie w zakresie metod sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego oraz systemów wspomagania procesów decyzyjnych. W roku 2019 członkowie koła zajmują się poznawaniem nowych metod, pogłębianiem wiedzy oraz rozwiazywaniem rzeczywistych problemów.

Trzy artykuły naukowe przedstawiające wyniki prac naukowych przy aktywnej współpracy z opiekunem koła zostały przyjęte w ramach międzynarodowej konferencji: „23rd International Conference on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems”, która odbędzie się w dniach 4-6 września 2019 w Budapeszcie.

Nazwa: WiWav
Strona www: www.wiwav.zut.edu.pl
E-mail koła: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Opiekun: dr inż. Mirosław Łazoryszczak
Prezes: Mateusz Moszczyński
E-mail kontaktowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zakres działalności koła:

Studenckie koło naukowe WiWav zostało stworzone z pasją dla aktywnych studentów chcących rozwijać swoje umiejętności techniczne, programistyczne oraz pracy w zespole. Jesteśmy grupą studentów z Wydziału Informatyki ZUT w Szczecinie. Na co dzień każdego z nas interesują inne obszary, mamy umiejętności z wielu dziedzin, lecz w kole dzielimy się naszą wiedzą i wspólnie tworzymy różnorodne projekty. Ich tematyka skupia się m.in. na analizowaniu sygnałów, konstruowaniu zdalnie sterowanych pojazdów, modelowaniu i druku 3D oraz szeroko pojętych systemów wbudowanych.

Osiągnięcia i zdobyte nagrody:

  • II miejsce za prezentację projektu „Otwarta biblioteka programowa do analizy i syntezy sygnałów akustycznych i telekomunikacyjnych” na II Ogólnopolskiej Sesji Kół Naukowych, Szczecin 2016
  • Wyróżnienie za projekt „Zdalnie sterowana latająca platforma jako element systemu monitoringu” prezentowany na III Ogólnopolskiej Sesji Kół Naukowych, Szczecin 2017
  • Zajęcie II miejsca za prezentację projektu „Zdalnie sterowana platforma badawcza akwenów śródlądowych” na IV Ogólnopolskiej Sesji Kół Naukowych, Szczecin 2018

Nazwa: SKN Mobile Applications Developers
Strona www: mad.zut.edu.pl

Opiekun: dr inż. Radosław Maciaszczyk
E-mail opiekuna: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Prezes: Ryszard Sinius, wiceprzewodniczący - Paweł Gagatek
E-mail koła: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Studenckie koło naukowe Mobile Applications Developers zajmuje się nauką i tworzeniem aplikacji na urządzenia mobilne z systemem operacyjnym Android. Członkowie KN MAD są autorem szeregu aplikacji na system Android związanych z prezentacją planu zajęć studentów ZUT oraz dostępem do informacji uczelnianych. SKN MAD opracowało i konserwuje API ogólnouczelnianego systemu do prezentacji planu http://plan.zut.edu.pl

Nazwa: Grupa .NET Szczecin
Strona www: http://dotnet.zut.edu.pl
Opiekun: dr inż. Mykhailo Fedorov
E-mail opiekuna: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Prezes: Paweł Kalicki
E-mail koła: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Studenckie Koło Naukowe Grupa.NET działa jako uczelniana organizacja studencka na wydziale Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie.

Cele i zadania Koła: pobudzanie zainteresowań naukowych wśród studentów; zgłębianie wiedzy z zakresu języków programowania, technologii firmy Microsoft oraz innych; propagowanie wiedzy specjalistycznej działu IT; integracja środowiska studenckiego; organizacja wydarzeń promujących środowisko IT.

Środki realizacji celów: uczestnictwo w seminariach i spotkaniach naukowych; organizowanie spotkań i dyskusji o tematyce związanej z technologiami firmy Microsoft oraz innymi; zawiązywanie współpracy z innymi organizacjami i stowarzyszeniami organizacja wydarzeń.

Koło corocznie organizuje i przeprowadza serię warsztatów jednorazowych (Tworzenie aplikacji uniwersalnych, Unit testy, Bios), cyklicznych (Akademia tworzenia gier, Akademia grafiki 3D, Programowanie Arduino, Akademia C#, Akademia Python), uczestniczy w wielu wydarzeniach: r@bbit, DUTEK i jako główne wydarzenie konferencję IT Academic Day.
Grupa.NET brała udział w festiwalach 4Developers (festiwal technologiczny dla programistów) i Startup Festival (w Lublinie) oraz programistycznych zawodach Hackathon (CERHack, BrainCode). Grupa .NET Szczecin zakwalifikowała się do 15 najlepszych zespołów i uczestniczyła w gali finałowej Imagine Cup 2017, a w 2016 do 10 najlepszych drużyn i również uczestniczyła w regionalnym europejskim finale Imagine Cup.

Nazwa: Level
Strona www: Brak
Opiekun: mgr inż. Michał Chwesiuk
E-mail opiekuna: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Prezes: Paulina Patrowicz
E-mail koła: Brak

Studenckie koło naukowe „Level” zajmuje się w grami komputerowymi oraz wieloma powiązanymi z nimi aspektami, tj. programowanie, modelowanie obiektów trójwymiarowych, sztuczna inteligencja i game design. W ramach działalności koła tworzymy gry, które promujemy na różnych konkursach, m. in. Zespołowe Tworzenie Gier Komputerowych, który odbywa się w Politechnice Łodzkiej. Organizujemy także różne kursy, które są otwarte dla studentów, którzy chcieliby poszerzyć wiedzę z obsługiwania dedykowanych narzędzi do developingu gier (Unity) oraz modelowania 3D (3Ds Max i Blender).

Członkowie koła współorganizują zajęcia dla uczniów szkół ponadpodstawowych w ramach Dni Otwartych ZUT.

Nazwa: Quaternion
Strona www: brak
Opiekun: dr Galina Cariowa
E-mail opiekuna: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Prezes: Mateusz Raciborski
E-mail koła: brak

Do głównych celów Koła należą m.in.: pobudzanie zainteresowań naukowych wśród studentów, zgłębianie wiedzy oraz umiejętności praktycznych z zakresu konstruowania zracjonalizowanych algorytmów obliczeniowych w rozmaitych zastosowaniach informatyki teoretycznej i stosowanej, doskonalenie nawyków wyszukiwania, gromadzenia, analizy, przetwarzania informacji oraz prezentacji wyników badań,

propagowanie wiedzy w dziedzinie cyfrowego przetwarzania sygnałów (CPS) oraz rozpoznawania obrazów (RO), integracja środowiska studenckiego oraz kształtowanie umiejętności pracy w zespole, przygotowanie uczestników do trafnego wyboru i realizacji tematów prac inżynierskich, magisterskich oraz doktorskich związanych z tematyką działalności koła.

Wyniki swojej pracy studenci z koła prezentują co roku na Ogólnopolskiej Sesji Kół Naukowych organizowanej przez ZUT. W roku 2015 i 2017 referaty prezentowane przez członków koła otrzymały wyróżnienia w sekcji technicznej.