Logo ZUT Uczelnia powstała w wyniku połączenia Akademii Rolniczej w Szczecinie i Politechniki Szczecińskiej

Aktualności studenckie

Podsumowanie i prezentacja projektów studentów, opracowanych w ramach IPZ 2022/23

W wakacje czas jakby zwolnił i pojawiła się przestrzeń do zaprezentowania efektów całorocznej pracy naszych Studentów. Wśród wielu projektów, nad którymi pracowaliście cały rok, warto zwrócić uwagę na idee, które powstały podczas pracy w grupie, kiedy to budując zespoły doświadczyliście bezcennej możliwości wymiany poglądów i poznania innego punktu widzenia swoich kolegów!
Gratulujemy kreatywności, pomysłowości i zgrania, czego efektem są projekty bardzo nowatorskie i o niezwykłym potencjalne.
Zapraszamy do zapoznania się z efektami pracy studentów Wydziału Informatyki na zajęciach: Inżynierski Projekt Zespołowy w roku akademickim 2022/23. 

Zespół nr 1 w składzie: Aleksandra Krzemień, Arkadiusz Łapiński, Patryk Rajman, Grzegorz Sawiński, Michał Stelmaszyk, Przemysław Kowal, pod okiem dr hab. inż. Krzysztofa Małeckiego, prof. ZUT i przy wsparciu dr inż. Adama Nowosielskiego, opracował projekt: Bezdotykowego wprowadzanie tekstu. Zadaniem autorów, było opracowanie oprogramowania umożliwiającego prowadzenie badań w zakresie bezdotykowego wprowadzania tekstu i badania skuteczności różnych metod oraz klawiatur do tego przeznaczonych a narzędzia, które wykorzystali w swojej pracy to m.in. Python, Mediapipe, OpenCV, GitHub

Gratulujemy!

Gra „Thieves Tale” doceniona na konkursie w Łodzi!

W dniach 29 - 30 czerwca 2023 odbył się finał 15-stej edycji konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych w Łodzi. Studenci Wydziału Informatyki konkurowali z 37 innymi zespołami z uczelni z całego kraju w kategorii "Game Design". Prace konkursowe zaprezentowane przez naszych studentów powstały w ramach przedmiotu "Gry komputerowe", prowadzonego przez mgr inż. Maję Dziśko i dra inż. Marka Wernikowskiego.

Wydział Informatyki reprezentowały dwa zespoły:

  • Zespół "Mystery Interactive Studio" w składzie Jakub Kamiński, Jakub Tokarczyk, Marcel Grycki oraz Mikołaj Jóźwik zaprezentował grę "Thieves Tale": https://vimeo.com/838465591
  • Zespół "Project Doll", który tworzyli Jakub Opasiak, Wiktor Gajewicz, Tomasz Turowski, Michał Czerwiński, Kacper Wereszczyński oraz Dominik Matuszewski pokazał grę "The Guilty Soul": https://vimeo.com/842997825 

Zespół "Mystery Interactive Studio" otrzymał nagrodę specjalną przyznaną przez firmę "Something Random".

Dobrym duchem wyjazdu studentów naszego Wydziału był dr hab. inż. Radosław Mantiuk, prof. ZUT

Strona organizatora: https://gry.it.p.lodz.pl/main/index.php/pl/

 

Gratulujemy!

  

Zespół

W miesiącach lipiec i sierpień 2023 r. (okres wakacyjny) Dziekanat będzie czynny od poniedziałku do czwartku w godzinach 10:00 – 13:00.

Nieczynne w dniu 14.08.2023 r. (poniedziałek).

Warsztaty Techniczno-Biznesowe zakończone

W dniu 22.06.2023 odbyła się prezentacja projektów kończących kurs Warsztaty Technologiczno-Biznesowe prowadzony wspólnie z firmą TietoEvry. Kurs trwał przez dwa semestry. W pierwszym semestrze studenci poznali zasady pracy grupowej oraz narzędzia wspomagające prowadzenie i zarządzanie projektami. Wykłady prowadzone były przez doświadczonych pracowników TietoEvry. Drugi semestr to grupowa realizacja projektów zaproponowanych przez firmę. W trakcie tego semestru powstało 6 projektów realizowanych przez 25 studentów 3 roku Informatyki. Istotne zaangażowanie studentów oraz opiekunów projektów przyczyniło się do realizacji nie tylko zakładanej podstawowej funkcjonalności w projektach, ale także do dodania rozszerzonych funkcjonalność aplikacji w stosunku do pierwotnych założeń.

Studenci zaprezentowali następujące projekty:

  • Medical visits - mentor Adam Iglewski
  • Books Catalogue - mentor Mikołaj Milewski
  • Hybrid Retrospectives Tool - mentor Mikołaj Milewski
  • MyCar - mentor Fabian Sprycha
  • Test automation framework - mentor Piotr Rybicki
  • Track my route - mentor Błażej Giermakowski

Prezentacjom przyglądali się mentorzy oraz władze Wydziału Informatyki.

Władze Wydziału Informatyki dziękują wszystkim zaangażowanym: menadżerom z firmy TietoEvry Pawłowi Sukiennikowi i Łukaszowi Roszakowi, mentorom oraz organizatorowi kursu na wydziale Radosławowi Maciaszczykowi.

prokrastynacja - zaproszenie do udziału w badaniu naukowym

Droga Studentko / Drogi Studencie, 

masz od 18 do 26 lat, a Twoim problemem jest odkładanie zadań na później? Zwlekasz z rozpoczęciem pracy i kończysz swoje obowiązki na ostatnią chwilę pod presją zbliżającego się terminu? A może nawet zdarza Ci się przekraczać deadline? Masz poczucie, że powinnaś/powinieneś zacząć uczyć się do egzaminu wcześniej, ale zazwyczaj Twoje plany kończą się niepowodzeniem i próbujesz nadrobić materiał z całego semestru w jedną noc? Dodatkowo w najbliższym czasie przed Tobą wymagające zadanie w ramach studiów (np. nauka do ważnego egzaminu w sesji poprawkowej, pisanie pracy dyplomowej), za które nie potrafisz się zabrać i chciałabyś/chciałbyś pracować nad nim w miesiącach wakacyjnych?

Jeżeli tak, to, zapraszamy Cię do udziału w 5-tygodniowej psychoterapii grupowej online, której celem jest redukcja poziomu prokrastynacji. Sesje terapeutyczne prowadzone przez wykwalifikowanych terapeutów będą odbywały się raz w tygodniu (łącznie 5 spotkań). Znaczna część psychoterapii będzie mieć miejsce w sierpniu, w zależności od grupy może obejmować również ostatni tydzień lipca lub pierwszy tydzień września. 

Decydując się na udział w terapii prokrastynacji, deklarujesz jednocześnie uczestnictwo w badaniu naukowym prowadzonym przez zespół badaczy z Uniwersytetu SWPS Filii w Poznaniu, Instytutu Psychologii PAN w Warszawie oraz Instytutu Biologii Doświadczalnej PAN w Warszawie (kierownikiem projektu jest dr hab. Marek Wypych). Celem badania jest porównanie skuteczności i mechanizmów działania różnych programów terapii prokrastynacji w nurcie poznawczo-behawioralnym. Za udział w badaniu przewidziane jest wynagrodzenie finansowe w wysokości od 100 do 250 zł (w zależności od liczby etapów, w której będziesz uczestniczyć). 

Pierwszym krokiem do zgłoszenia chęci udziału w badaniu jest wypełnienie kilku kwestionariuszy. Wybrane osoby zostaną zaproszone na rozmowę z psychologiem kwalifikującą do udziału w psychoterapii. Całość badania odbędzie się przez internet. 

Nie zwlekaj! Zapoznaj się ze szczegółami, wypełnij kwestionariusze i zgłoś swoją chęć udziału w psychoterapii. Liczba miejsc ograniczona.

 

https://redcap.link/prokrastynacja

 

Serdecznie zapraszamy zainteresowane osoby! 

Uwaga: Do udziału w projekcie nie mogą zgłaszać się osoby, które zgłosiły się do jego poprzedniej edycji, niezależnie od wyniku rekrutacji.